MaRhaBaN BiKa Ya RaMaDhaN


setelah setahun ia berlalu..kini ramadhan hadir kembali membawa seribu barakah yang terhimpun di dalamnya..ramadhan adalah bulan yang paling mulia dari bulan-bulan yang lain.Rasulullah saw telah bersabda di dalam satu hadithnya: bulan rejab adalah bulan ummatku, kelebihannya adalah seperti kelebihan ummatku berbandng ummat nabi yang sebelumku.bulan Syaaban pula adalah bulanku,kelebihannya adalah seperti kelebihanku lebih daripada nabi dan rasul-rasul sebelumku dan Ramadhan pula adalah bulan Allah swt,iaitu melebihi ummatku dan diriku sendiri. di dalamnya terhimpun segala kebaikan, barakah, maghfirah dan janji Allah untuk seluruh hambaNya.

Setiap ummat islam hendaklah menghargai dengan sebaik-baiknya manfaat bulan Ramadhan.seharusnya kita mengambil peluang ini untuk beribadat dan bertaqarrub kepada Allah.membuat segala amal kebaikan dan meninggalkan segala jenis kemungkaran samada kemungkaran kecil atau pun besar.di dalam bulan Ramadhan juga terdapat malam lailatul Qadar.kita seharusnya mengambil kesempatan ini untuk mencari malam yang lebih baik dari seribu malam ini dengan memperbanyakkan qiammullail dengan hati dan jiwa yang penuh dengan rasa keimanan dan ketaqwaan kepada Allah.

dalam kita menuju Mardhatillah, bulan Ramadhan adalah salah satu laluan pintas@bonus yang telah di anugerahkan oleh Allah kepada hambaNya yang tahu menghargai dan mengambil peluang dengan sebaiknya dari bulan ini. Dalam bulan in terhimpun segala kebaikan untuk kita sama-sama mengutipnya bagi menambah asset pahal dan ketaqwaan kita untuk dijadikan sebagai bekalan menghadapi hari perhitungan.

0 comments:

Post a Comment