salam alaik tinta permulaan..

Anugerah Rindu...terlalu tersirat maksudnya disebalik anugerah rindu itu..rindu itu adalah satu anugerah dari Allah kepada hambaNya yang terpilih..setiap manusia yang mempunyai hati dan perasaan akan dapat merasai nikmat rindu..insyaAllah..tapi,...bagaimanakah kita hendak menzahirkan rasa rindu itu?

Yang paling utama..Allah SWT menganugerahkan rasa rindu itu kepada setiap manusia yang terpilih agar dapat dilampiaskan seluruh rasa rindu itu kepadaNya...manusia yang terpilih itu akan sentiasa merindui dan mendambakan kasih dari Rabbnya.sebaliknya Arrahman dan Arrahim itu tidak memerlukan rasa rindu itu untuk dilampiaskankepada hambaNya kerana kita semua adalah milikNya yang hakiki..maha suci Allah yang menguasai atas setiap sesuatu...Subhanallah..

Hanya selepas rindu itu kita pupuk dan bajai untuk yang Maha Menguasainya,barulah kita mempunyai hak untuk memghadiahkan rindu itu hanya sekadarnya sahaja kepada yang tercipta..itu pun dengan izin dan restu dari Yang telah menghadiahkannya..

dan akhirnya...mudah-mudahan saya sentiasa menjadi anugerah rindu bagi setiap insan yang terpilih itu untuk dilampiaskan kepada Sang Pencipta dan yang tercipta..Allahuakbar....wallahua'lam

0 comments:

Post a Comment